collapse

Kirjoittaja Aihe: Guild Wars pelisarjaa myyty 6 miljoonaa kappaletta + IGN:n haastattelu  (Luettu 3179 kertaa)

Poissa Goar

  • Moderaattori
  • Kind of a Big Deal
  • ***
  • Viestejä: 71
  • Karma: 2
Guild Wars pelejä on myyty yhteensä 6 miljoonaa kappaletta ja sopivasti vielä synttärien aikana.
Pelisivusto IGN haastatteli yhtä ArenaNetin perustajista Mike O'Brienia ja jutustelua käytiin pelin alkuvaiheista, maksuttomista nettiropeista ja muutama sana GW2:sta.

Haastattelun mukaan Guild Warsin kehittäminen aloitettiin heti ArenaNetin perustamisen jälkeen vuonna 2000 ja ensinmäiset alphatestit huhtikuussa 2002. GW2:sta Mike oli vähäsanainen sanoen vain, että tekijätiimi on kaksi kertaa suurempi kuin ensinmäisessä ja he pelaavat peliä joka keskiviikko. Haastattelun voi kokonaisuudessaan lukea täältä.

Kaikki varmasti haluamme tietää mistä ideariihestä Guild Wars sai alkunsa joten suomennan kykyjeni mukaan seuraavan haastattelun pätkän:

IGNPC: Mitkä olivat alkusysäys ja inspiraatio Guild Warsille? Blizzardin pelit ovat selvä esimerkki ottaen huomioon ArenaNetin juuret. Mitkä olivat avainajatukset peliä muodostattessa?

Mike O'Brien: Ennenkuin Jeff, Pat ja minä lähdimme Blizzardista ja perustimme ArenaNetin minä työksentelin Warcraft III:n parissa ja Jeff työskenteli World of Warcraftin parissa. Kommentoimme usein kuinka kaksi peligenreä voisivat lainata toisiltaan. Strategiapeli on paljon hauskempi kun siihen on yhdistetty roolipelielementtejä jotka antavat pelaajalle tunnepitoisen yhteyden maailmaan ja roolipeli on paljon hauskempi kun se tarjoaa eri tapoja kilpailla ystäviesi kanssa ja nähdä kenen hahmo on parempi. Oli luonnollista, että etsisimme peliä johon sekoittuisi molemmat genret.

Aluksi se vaikutti mahdottomalta tehtävältä, koska nettiropet ovat jatkuvaa hahmonkehitystä ja jatkuva hahmonkehitys vaikuttaisi viimeiseltä asialta mitä haluat strategiapeliin. Meillä oli tapana verrata sitä shakkipeliin jossa kauemmin pelannut pelaaja sai aloittaa kahdella kuningattarella. Kuka pelaisi sellaista peliä?

Eräänä päivänä kesällä 2000 kun me puhuimme Magic: the Gatheringista tajusimme, että se oli täydellinen sekoitus jatkuvaa hahmonkehitystä ja strategiaa. Sen sijaan, että etenisit nostamalla hahmosi tasoa sinä edistyit keräämällä loitsuja ja kykyjä, mikä ei tee sinusta voimakkaampaa mutta antaa sinulle laajemman valikoiman strategioita joita voit harjoittaa. Tajusimme, että kun lähes kaikki olemassaolevat MMO:t ja nettiropet perustuivat Dungeons & Dragonsiin oli täysin mahdollista tehdä yksi joka perustuukin Magic: the Gatheringiin. Ja näin Guild Wars oli syntynyt.

Huomautan vielä , että tämä on omien kykyjen mukaan suomennettu ja jotkin kohdat olisi voinut ehkä suomentaa paremmin.

Lähteet:
http://www.guildwars.com/events/press/releases/pressrelease-2009-04-24.php
http://pc.ign.com/articles/975/975976p1.html
Munkki Lutteri Mo/x
GuildWiki

Poissa L

  • Admin
  • People Know Me
  • ***
  • Viestejä: 116
  • Karma: 6
Mielenkiintoista juttua, muttei vieläkään mitään uutta GW2:sta. =(  Ilmeisesti hyvin pelattavalla tasolla kuitenkin on jo, ja pelin kimpussa n. 200 ihmistä jatkuvasti, joten elättelen toiveita, että 2010 se julkaistaan.

Poissa The Legend

  • Newbie
  • Viestejä: 33
  • Karma: 0
Hyvä suomennus oli, en itse huomannut merkittäviä eroavaisuuksia englantilaiseen versioon.
The Legend has spoken.

Poissa Vaka Patu

  • People Know Me
  • **
  • Viestejä: 173
  • Karma: 5
    • [TLA]
he pelaavat peliä joka keskiviikko

Kuulostaa lupaavalle.

Poissa Sceles

  • People Know Me
  • **
  • Viestejä: 132
  • Karma: 5
he pelaavat peliä joka keskiviikko

Kuulostaa lupaavalle.
Kyseessä oli alkuperäinen GW, ei GW2.
GW1: King Juuso | HoM 50/50 | My Guild Hall Smells of Rich Mahogany 26/30
GW2: Sceles | Desolation

Poissa kipinae

  • Admin
  • People Know Me
  • ***
  • Viestejä: 222
  • Karma: 1
  • Wanna take a trip in my spaceship?
    • Desert Foxes [DF]
he pelaavat peliä joka keskiviikko

Kuulostaa lupaavalle.
Kyseessä oli alkuperäinen GW, ei GW2.

Kyllä minäkin ymmärtäisin tuosta alkuperäisestä tekstistä, että Mike O'Brien puhui nimenomaan GW2:sta. Muutenkin kuulosti siltä, että alkaa olla "pelattavassa" mallissa, eli pelissä pystyy liikkumaan hahmon kanssa ja tekemään jotain pientä, vaikka toki varmaan sisältö on pitkälti keskeneräistä.
Killat // Desert Foxes [DF] | Finn Legion [FIN]

IGN // -GW- Dahlia Lilystream | -GW2- Daelie (kipinae.7409)

Poissa Sceles

  • People Know Me
  • **
  • Viestejä: 132
  • Karma: 5
En löytänyt tuota kohtaa sieltä alkuperäisestä tekstistä, mutta on vaikea uskoa että GW2 olisi jo pelattavalla tasolla.


Löysin tuolta IGN:n haastattelusta varsin ikävältä kuulostavan kohdan:
Lainaus
For example, we were right to build the game around character skills, but we were wrong to let the number of skills grow to Magic: the Gathering-like proportions. It's unnecessary, and it's too much to absorb in a real-time setting. With Guild Wars 2 we can accomplish more with fewer skills.

Tuli vähän sellainen fiilis että Anet aikoo laittaa jokaiselle proffulle vain ~30 skilliä, joista suurin osa mielikuvituksettomia(tyyliin flare, power attack, orison of healing).
GW1: King Juuso | HoM 50/50 | My Guild Hall Smells of Rich Mahogany 26/30
GW2: Sceles | Desolation

Poissa L

  • Admin
  • People Know Me
  • ***
  • Viestejä: 116
  • Karma: 6
En löytänyt tuota kohtaa sieltä alkuperäisestä tekstistä, mutta on vaikea uskoa että GW2 olisi jo pelattavalla tasolla.


Löysin tuolta IGN:n haastattelusta varsin ikävältä kuulostavan kohdan:
Lainaus
For example, we were right to build the game around character skills, but we were wrong to let the number of skills grow to Magic: the Gathering-like proportions. It's unnecessary, and it's too much to absorb in a real-time setting. With Guild Wars 2 we can accomplish more with fewer skills.

Tuli vähän sellainen fiilis että Anet aikoo laittaa jokaiselle proffulle vain ~30 skilliä, joista suurin osa mielikuvituksettomia(tyyliin flare, power attack, orison of healing).

"IGNPC: Can we expect Guild Wars 2 news this year? Will the game ship in 2009 or 2010?

Mike O'Brien: The Guild Wars 2 team is twice the size of the original Guild Wars team, so you can imagine the level of art, content, and production values we're putting into the game. The game is already beautiful, and is getting more so every day. In addition to the normal playtesting of everyday development, the entire team logs on every Wednesday to simply play the game together, and we always have a lot of fun."


Tuossahan se kohta on, ihan selkeesti meinaa, että GW2:sta pelailevat. Ja Regina sanoi Gurussa jo tammikuussa, että on pelannut peliä. Ei se nyt niin kummallista ole, että sitä jollain tasolla voi pelata, varmasti ei tietenkään läheskään valmis ole.

Tuskimpa ne niitä skillejä niin paljon karsii. Nykyinen n. 150 skilliä per core profu ja yhteensä 1300+ skilliä on vaan liikaa, etenkin kun ottaa huomioon, että skill baariin skillejä menee vain 8. Anet on sanonut, että skillejä on GW2:ssa vähemmän, mutta yksittäiset skillit on huomattavasti monimuotoisempia kuin nyt. Lisäksi profuja on tulossa vähemmän, joten se osaltaan jo selittää skillien pienempää määrää.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2009, 17:47:09 kirjoittanut L »

Poissa The Legend

  • Newbie
  • Viestejä: 33
  • Karma: 0
En löytänyt tuota kohtaa sieltä alkuperäisestä tekstistä, mutta on vaikea uskoa että GW2 olisi jo pelattavalla tasolla.


Ei, kyllä se on pelattavalla tasolla. Lähinnä tosta NCsoftista kiinni tämä kaikki. Haluaa julkasta GW:n Aionin jälkeen -> Gw2 myöhästytetään. Nyt NCsoft on ainakin jonkin verran antanut löysiä Gw2 puhumisesta, haastattelut kertovat että Gw2 pelataan joka viikko arenanetillä. Jossain muistan lukeneeni Anetin staffilaisen sanoneen ''ette uskokkaan kuinka vaikea olla kertomatta tästä kaikesta'' <- ei ole suora lainaus, vaan lauseen sisältö (noin). Lisäksi Guild Wars 2 pelaaminen mainittiin peräti kolmen eri Staffilaisen haastattelussa.

Elikkäs Aionia odotellessa... *sigh*
The Legend has spoken.

Poissa L

  • Admin
  • People Know Me
  • ***
  • Viestejä: 116
  • Karma: 6
En löytänyt tuota kohtaa sieltä alkuperäisestä tekstistä, mutta on vaikea uskoa että GW2 olisi jo pelattavalla tasolla.


Ei, kyllä se on pelattavalla tasolla. Lähinnä tosta NCsoftista kiinni tämä kaikki. Haluaa julkasta GW:n Aionin jälkeen -> Gw2 myöhästytetään. Nyt NCsoft on ainakin jonkin verran antanut löysiä Gw2 puhumisesta, haastattelut kertovat että Gw2 pelataan joka viikko arenanetillä. Jossain muistan lukeneeni Anetin staffilaisen sanoneen ''ette uskokkaan kuinka vaikea olla kertomatta tästä kaikesta'' <- ei ole suora lainaus, vaan lauseen sisältö (noin). Lisäksi Guild Wars 2 pelaaminen mainittiin peräti kolmen eri Staffilaisen haastattelussa.

Elikkäs Aionia odotellessa... *sigh*
Pyhpah se ole Aionin takia viivästymässä. Eihän se ole ollut työn allakaan kuin n. 2 vuotta.

Poissa SinRitt

  • Newbie
  • Viestejä: 10
  • Karma: 3

Lainaus
Lisäksi profuja on tulossa vähemmän, joten se osaltaan jo selittää skillien pienempää määrää.
Profuja pois? Joo toivottavasti ei assa, mut jotenki luulen et assa + joku karsitaa pois     ; SS Warru ja Range on niin klassikoita et niit tuskin karsitaa. Palawa Joko on kai GW2 joten necroki kai pysyy
« Viimeksi muokattu: Elokuu 10, 2009, 15:19:05 kirjoittanut SinRitt »

Guild Wars 2: Willard Wright, William Van Dine

Poissa kipinae

  • Admin
  • People Know Me
  • ***
  • Viestejä: 222
  • Karma: 1
  • Wanna take a trip in my spaceship?
    • Desert Foxes [DF]

Lainaus
Lisäksi profuja on tulossa vähemmän, joten se osaltaan jo selittää skillien pienempää määrää.
Profuja pois? Joo toivottavasti ei assa, mut jotenki luulen et assa + joku karsitaa pois     ; SS Warru ja Range on niin klassikoita et niit tuskin karsitaa. Palawa Joko on kai GW2 joten necroki kai pysyy

Proffujen määrää tullaan todnäk karsimaan yhdistelemällä piirteitä vanhoista ja tukeutumalla "klassikoihin" (warru, ranger, healer, maagi). Puhtaita meleeproffuja todnäk tulee siis vain se yksi, mutta muille proffuillekin voi tulla jotain hybridiominaisuuksia - vrt. vovin shamaanit; buildista riippuen tankkaa, healaa tai tekee damagea, tai paladin joka voi tankkaa tai healata.

Odotan kyllä itse ainakin innolla minkälaiseen classijärjestelmään päätyvät - laatu toivottavasti korvaa määrän.
Killat // Desert Foxes [DF] | Finn Legion [FIN]

IGN // -GW- Dahlia Lilystream | -GW2- Daelie (kipinae.7409)

Poissa Vaka Patu

  • People Know Me
  • **
  • Viestejä: 173
  • Karma: 5
    • [TLA]
Lukasin ajankulukseni Gamespytä. Guild Wars 1 ei lopu GW2 tultua.

http://pc.gamespy.com/pc/guild-wars-2/784302p3.html

"The Old World

That, of course opens up the question of what happens to the first Guild Wars when the new game launches. "Nothing," Strain said. "If people want to continue playing Guild Wars 1 they can. We're going to continue to support it and there's no 'cut-off' date when we're going to shut off the lights."

Poissa kipinae

  • Admin
  • People Know Me
  • ***
  • Viestejä: 222
  • Karma: 1
  • Wanna take a trip in my spaceship?
    • Desert Foxes [DF]
Lukasin ajankulukseni Gamespytä. Guild Wars 1 ei lopu GW2 tultua.

Ei mitään uutta siis. Anet sanoi jo ekojen GW2-infojen tultua että GW1 pidetään pystyssä niin kauan ku pelaajia riittää.
Killat // Desert Foxes [DF] | Finn Legion [FIN]

IGN // -GW- Dahlia Lilystream | -GW2- Daelie (kipinae.7409)

 

Twitter

Uusimmat viestit keskusteluissa

K18 Peliyhteisö Frozen Dawn@Seafarer's Rest GW2 (jäsenet/yhteistyö) kirjoittanut Julenal
[Toukokuu 19, 2014, 12:36:46]


GW2 ongelma! kirjoittanut Cenfict
[Helmikuu 12, 2014, 12:03:18]


Kiltaa Gunnar's Hold palvelimelta kirjoittanut jellona
[Joulukuu 22, 2013, 16:02:15]


[TLA] Thousand Lakes Alliance rekry /Desolation/ kirjoittanut Vaka Patu
[Syyskuu 23, 2013, 19:04:44]


<Dry Your Eyes> aka [DYE] The Dominating Force of Gandara (GW2) kirjoittanut Jgr
[Elokuu 20, 2013, 14:53:28]

Guild Wars -linkit